Πολιτιστικό Πρόγραμμα: Περίπατοι στη Θεσσαλονίκη του Χθες, του Σήμερα και του Αύριο.

Αποτέλεσμα εικόνας για θεσσαλονίκηΚατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν βιωματικά την ιστορία της πόλης, να γνωρίσουν σημαντικά, αλλά και λιγότερο γνωστά μνημεία/σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος, που αναδεικνύουν τις διαφορετικές όψεις της πόλης και συνδέονται με σημαντικά γεγονότα της ιστορίας της. Παράλληλα ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ανακάλυψη και διερεύνηση της σύγχρονης φυσιογνωμίας της πόλης, η οποία αντιμετωπίζεται ως «ζωντανός οργανισμός» που μπορεί να προσεγγισθεί με όλες τις αισθήσεις μας.


Στόχοι του Προγράμματος: 

    Αποτέλεσμα εικόνας για θεσσαλονίκη
  • να γνωρίσουν οι μαθητές σημαντικά μνημεία της πόλης όλων των εποχών της (αρχαίας, βυζαντινής, νεότερης και σύγχρονης) και να ανακαλύψουν τη σύνδεσή τους με ιστορικά γεγονότα, αλλά και την εξέλιξή τους μέσα στο χρόνο. 
  • να ανακαλύψουν τις διαφορετικές όψεις της πόλης τους.
  • να ανακαλύψουν και να δοκιμάσουν νέους τρόπους γνωριμίας με την πόλης τους, συνειδητοποιώντας ότι η πόλη δεν είναι μόνο ό,τι βλέπει κανείς, αλλά και ό,τι μπορεί να αντιληφθεί με όλες του τις αισθήσεις (γεύση, αφή, ακοή, όσφρηση).
  • να προβληματιστούν για το μέλλον της πόλης τους.
  • να γνωρίσουν τους διάφορους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς των οικοδομημάτων της πόλης τους.
  • να γνωρίσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να παρουσιάζουν την πόλη τους δημιουργικά με τη βοήθεια μέσων της σύγχρονης τεχνολογίας, π.χ μέσω της χρήσης κινητών τηλεφώνων ή tablets (mobilelearning).


Πως;



Αποτέλεσμα εικόνας για θεσσαλονίκη βυζαντινά κτήρια
Οι μαθητές αναλαμβάνουν χωρισμένοι σε ομάδες να παρουσιάσουν κάποιο μνημείο/κτήριο/χώρο της πόλης τους μελετώντας συνοπτικό υλικό που τους παρέχεται ή αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο και αξιοποιώντας λογοτεχνικό υλικό από συγγραφείς της πόλης. Κατά τις συναντήσεις – περιηγήσεις οι μαθητές κάθε ομάδας αναλαμβάνουν ρόλο ξεναγού και παράλληλα με τη βοήθεια εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα ή tablets αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν σύντομα βίντεο για το θέμα τους με υλικό που θα έχουν συλλέξει από την περιήγηση. Το υλικό αυτό δημοσιεύεται στο διαδίκτυο σε ιστολόγιο που δημιουργείται ειδικά για τις ανάγκες του προγράμματος, όπου οι μαθητές αναλαμβάνουν να δημοσιεύσουν και τις εντυπώσεις/σκέψεις/προβληματισμούς τους από την περιήγηση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου